Jak zhubnout a nezbláznit se?

Když jste razantně snížili příjem cukrů, tělo vyhlásilo stávku. Když jste tedy nasadili cukry, ale radikálně snížili tuky, šly na vás deprese. Když jste do puntíku dodržovali dietní zásady, dostali jste se do začarovaného kruhu sebepozorování a lpění na dokonalém stravování – zhubli jste stresem, a brzy jste vše zase nabrali. Jak zhubnout a nezbláznit se?

Když si tělo o něco říká, dopřejte mu to!

  • Dostáváte chuť na sladké? Zkuste jej zahnat sladkým ovocem. Pokud jste i přesto ve snech mistrem – cukrářem, dopřejte si svoji oblíbenou čokoládu – jednu řadu, ne celou tabulku!
  • Máte chuť na alkohol? Pokud jste do počátku diety pravidelně alkohol konzumovali, jeho okamžité vysazení vám může „zamávat“ s psychikou. V klidu jděte s přáteli do hospůdky, ale nepije pivo, tvrdý alkohol a koktejly. Pijte bílé víno a vodu – čtyři deci
  • Máte chuť na obrovský hamburger? Udělejte si jej doma sám(a). Se zdravých surovin, se zeleninou a s kvalitním masem
  • Zásobte se nízkokalorickými tvrdými sýry, které mají max. 20% tuku v sušině. Vyhoďte salámy a kupujte už jen kvalitní šunky s 80% masa.
  • Vybírejte si netučné maso bez omáček. Jezte ryby, drůbeží, občas si dopřejte netučné hovězí (biftek). Všechno maso si připravujte napřírodno – grilováním, dušením, vařením. Bez omáček.
  • Těstoviny vás vydatně a nadlouho zasytí. Bříško roste z těch, které jsou přelity smetanovou omáčkou. Vyberte ty, které jsou dochuceny jinak – např. boloňské špagety s rajčatovou omáčkou
  • V restauraci si objednávejte „čisté“ přílohy – hodně na nich záleží. Rýže, grilovaná zelenina, vařený brambor (ne hranolky ani americké brambory).
  • Poslední jídlo přizpůsobte hodině, ve které půjdete spát. Dojezte naposledy 3 hodiny před spaním, po večeři nesedejte ihned k televizi – dejte si kratší procházku kvůli trávení
  • Chipsy, popcorn, křupky a různé mňamky vyměňte za špaldové pukance, obilné klíčky a zdravé mlsání. Zastavte se u toho podivného regálu, který jste až doteď míjeli v obchodě.
  • V nesnesitelném vedru si klidně dopřejte zmrzlinu. Raději nabrat nějaké kalorie než ulehnout s úpalem. Vybírejte „vodové“ zmrzliny, ne ty smetanové
  • Každý dietní hřích si vychutnejte – pokud se budete stresovat a zpětně nenávidět za ten středeční jahodový šáteček, můžete se dopracovat až k bulimii. Raději si každý prohřešek odcvičte delší rozcvičkou, než abyste pasivně zpytovali svědomí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *